Discover Ecuador - Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu Discover Ecuador - Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu

Discover Ecuador - Quito

Door: Christel Groen

Blijf op de hoogte en volg Christel

13 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

10-10-2016

Vandaag de eerste les Spaans, programma is gelijk omgegooid. Vandaag 6 uur privéles. Ik zit nu in een restaurantje en heb geen idee wat ik precies heb besteld, maar dat ga ik zo zien. De Spaanse les is best te doen! Ik heb een aardige mevrouw die me les geeft en ik heb er vertrouwen in dat ik aan het eind van de week al wel een woordje Spaans praat. Het is wel een beetje verwarrend, want zij spreekt Engels en Spaans, en je hebt een Ned. Spaans woordenboek. Aangezien mijn Engels wel oke is, maar ik niet alle woorden weet, gaat het van Engels Spaans Nederlands etc. Maar dat komt vast goed. Er is een fotootje van het eten zometeen!

Zooo, dat was me een lunch, daarna weer 2 uurtjes les gehad. Dus vandaag 6 uur Spaans. Daarna zijn Eirin en ik stukje gaan lopen en boodschappen gedaan. Toen we thuiskwamen was de welcome cocktail net begonnen en waren er weer andere mensen, dat was erg gezellig! Verder een avondje met veel mensen, leuke mensen, en genieten.
LIVING THE DREAM!


11-10

Een nieuwe dag in Quito. Na een redelijk goeie nachtrust en hopelijk bijna de jetlag kwijt te zijn nam ik een douche vanochtend, met warm water. Wat een mooi begin van de dag was dat! Na een ontbijtje van bosvruchtenyoghurt gingen Sem Jonathan en ik naar de ambassade om het visum te registreren. Een uurtje later begon de Spaanse les en kreeg ik een lange pauze van anderhalf uur, toen heb ik even contact gehad met thuis. En ondanks dat ik het hier steeds meer naar m'n zin heb wordt het gemis en het idee dat ik hier zolang zit ook erger. Maar, de wifi werkt hier dus dat is fantastisch.

Om half 3 uiteindelijk klaar met Spaans, gelijk naar de ambassade en het visum was geregeld!

Ondertussen was DE WEDSTRIJD (elke voetbalwedstrijd die Ecuador speelt is DE WEDSTRIJD) begonnen. Wat een bijzonder ding is dat hier. Iedereen gaat ergens kijken, elk café zit vol, iedereen drinkt, iedereen viert feest, ongeacht winst of verlies. Het was alsof dit de wk finale was, maar dat is dus elke wedstrijd, en dit zijn alleen maar de kick-offs… Ecuadoranen zoeken graag reden voor een feestje, dat bleek! Met een paar mensen van dit huis en een paar locals zijn we in een club gaan kijken, het was leuk!

Na de wedstrijd gingen Eirin en ik naar onze allereerste salsa les! We hebben gelachen, dus missie geslaagd. De andere mensen waren thuis, inclusief de locals. Met een man of 16 zaten we in ons woonkamertje, met een gitaar en gezang, wat drankjes en chips, en vooral heel veel gezelligheid. Een paar zijn net weg en de rest ging slapen.

Buenos noches!


12-10

Goeieavond! 20:00 lokale tijd, als het goed is liggen de meeste Nederlanders in hun bedje. Vandaag is een ontzettend drukke dag.. Om 8 uur begon de Spaanse les, tot 12 uur. Met 3 andere meiden zijn we een local almuerza gaan eten (lunch). Iets later dan gepland gingen we met la profesor een city tour maken door Quito. Wat was dit leuk! Op en top tourist uithangen, je ogen uitkijken, heerlijk. Het voelde echt als een droom, een sprookje, niet echt, wat is het anders. En het weer zat ontzettend mee, de zon scheen volop met een koel briesje. Daar zijn een aantal foto's van;).

Rond een uurtje of 4 waren we weer thuis en hebben lekker gekookt. Groente vlees en aardappelen! Ongeveer gelijk daarna begon de 2e salsa les. We hebben weer gelachen(het lukte niet helemaal..)

Nu zijn we eventjes thuis en gaan zometeen naar de ladies night, lokaal dingetje.

Wat overige info van Quito, we zitten op een hoogte van 2850meter. Palmbomen staan hier langs de weg, dat zorgt wel voor een echt paradijs gevoel! In het volonteerhouse is goeie wifi aanwezig, dat is heel fijn! Zelfs de Ecuadoriaanse spotify werkt op en top hier. We zitten in de wijk Mariscal, een toeristenwijk die door de locals ook wel gringo buurt wordt genoemd. Gringo is een benaming, of scheldwoord, voor de blanke toeristen die hier dus veel zijn.

Dit was voor nu het verblijf in Quito! Zaterdag gaan we naar de Cotopaxi en zondag vertrekken Eirin en ik naar Baños. Ik probeer voor die tijd nog een verslagje te posten maar ik kan niks beloven.


Slaap lekker allemaal, tot snel!

  • 13 Oktober 2016 - 06:45

    Steven En Tineke:

    Wauw wat schrijf je het leuk! Alsof we er bij zijn! :D
    Fijn dat je het zo enorm naar je zin hebt! Blijf genieten!
    Liefs! Xx

  • 13 Oktober 2016 - 20:38

    Hanneke En Ronald:

    Hoihoi, wat een leuke verslagen! Wat heb je al veel gedaan en gezien in deze paar dagen!
    Fijn dat je zo kunt genieten daar. Is het ver naar je volgende bestemming??
    We zijn nu al benieuwd naar je belevenissen daar. Geniet er lekker van!!!!
    xxx

  • 14 Oktober 2016 - 12:00

    Marijke:

    Hi Chris, wat leuk om je zo te volgen en te lezen dat je volop geniet en ervaart! Volgende week surfles?
    Lieve groet.

  • 15 Oktober 2016 - 05:39

    Christel Groen:

    ja, ik geniet zeker dankjewel! mn volgende bestemming is banos, 5 uurtjes reizen ongeveer als alles meezit, te overzien dus!

    in banos allerlei activiteiten en spaanse les, week erop naar de jungle en die daarop naar Montanita, surfen.

    Groetjes!

  • 15 Oktober 2016 - 15:26

    Oma Hoogendam:

    Leuk Christel , je hebt al veel beleefd daar, spannend hoor .Leuk die foto's. Het beste en veel plezier,groetjes van oma.

  • 29 December 2016 - 15:01

    Anne Schouten:

    hoi Christel! ik was een het zoeken op ecuador, waarbenjijnu en kwam op jou blog terecht! zit je toevallig in het volunteerhouse in quito? Ik ga voor een halfjaar erheen om te werken/spaans te leren en was benieuwd naar je ervaring tot nu toe! Ik kom 6 januari aan. Dankjewel alvast!
    Ik weet niet of ik een reminder krijg als je hierop reageert, anders kan je het via fb proberen (anne schouten amsterdam)

Tags: Quito

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Deze blog gaat voornamelijk over mijn reis naar Ecuador en een stukje over mij. Heb je vragen of meer interesse naar mijn reis, reageer dan op mijn berichten of stuur een mailtje naar christelgroen@live.nl

Actief sinds 09 Sept. 2016
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 11576

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2016 - 01 Februari 2017

Ecuador

Landen bezocht: