Discover Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu Discover Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu

Discover Ecuador

Door: Christel Groen

Blijf op de hoogte en volg Christel

10 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Als eerste hartelijk bedankt voor alle reacties van het vorige verslag! Dat is leuk om te lezen :)

Zoals gepland vandaag een dagje rustig aan gedaan. Vannacht belabberd 'geslapen' en rond een uurtje of 9 zijn Arin (kamergenootje die ook Discover Ecuador gaat doen!) en ik op zoek gegaan naar eten. Een behoorlijke uitdaging want op zondag is alles dicht, maar bij de bakker konden we een brood en fles water krijgen. Na de heerlijke ochtendwandeling heb ik geskypet met het thuisfront, wat was het fijn om hun even te zien, horen en te spreken. De rest van de middag wat gekletst en niks gedaan, de mensen in dit huis komen en gaan, met en zonder vrienden. Net was Arin met een vriendin uit Noorwegen hier en die spraken en lachten uitbundig in het Noors, Alex de Duitser zat met twee andere Duitsers aan tafel uitgebreide conversaties te houden en intussen sprak ik met de Ier in het Engels. Dat internationale heeft wel wat vind ik :)

Vanavond heb ik bij Magic Beans gegeten, waar ze schijnt hele goeie koffie hebben. Ik nam, zie foto, de paradiso en tilapia met lemon dressing. En WAUW. Wat was dat ongelofelijk lekker, dat was een goeie maaltijd! En trouwens, onder het eten las ik een boek, met een mooi stukje, dat is die andere foto ;) Morgen beginnen we dus met de Spaanse lessen, hieronder de rest wat we ongeveer gaan doen.


De eerste maand volg ik het programma discover Ecuador. Dit is een 'taalreis' door het hele land, opgesplitst in 4 weken.

Week 1 - in Quito, bestaande uit: 
5 dagen 4 uur Spaanse les
Welcome cocktail 
Salsa les
Citytour Quito
Cotopaxi (vulkaan)

Week 2 - in Baños, bestaande uit:
5 dagen 4 uur Spaanse les
Dagelijkse excursie (rafting conyoning, horseback riding, mountain biking)

Week 3 - in Lago agrio (de jungle), bestaande uit:
Veel kanoën
Veel zwemmen
Veel hiken
Dat soort jungle dingen

Week 4 - in Montañita, bestaande uit
5 dagen 4,5 uur Spaanse les
5 dagen 1,5 uur surfles

Ik ben van plan om deze maand elke week te vertellen wat ik heb gedaan, ontdekt en geleerd.
En verder kijk ik erg uit naar de week in Baños en montañita. Na de taalreis is er een dagopvang voor verstandelijk gehandicapte kinderen die ik ga ondersteunen. 

LET THE BIG ADVENTURE BEGIN!

  • 10 Oktober 2016 - 06:38

    Steven En Tineke:

    Wat klinkt het allemaal heerlijk hoe je het verteld! En wat een avonturen ga je de eerste maand al beleven! Super leuk!
    Kan niet wachten op de vervolg verslagen!

  • 10 Oktober 2016 - 12:47

    Cis:

    mag ik week 2 doen

  • 11 Oktober 2016 - 02:03

    Christel:

    Leuk om te horen steef en tien! Haha cis, ik gok vanwege het paardrijden? :p

  • 11 Oktober 2016 - 15:13

    David Q:

    Gave reis zeg! Je vertelde er al maanden geleden over, vet dat het dan ook werkelijkheid geworden is.
    Waarom eigenlijk Ecuador specifiek?
    Ikzelf ga (hopelijk) ook dit jaar na Zuid Amerika :)
    Groetjes!

  • 11 Oktober 2016 - 15:17

    Marieke:

    Wauw wat een supergaaf programma!! Cotopaxi ben ik ook op geweest, hihi, en toen met mountainbikes naar beneden. Zo, wat was het koud daarboven! Jungle lijkt me ook waanzinnig, heel veel plezier daar! xx

  • 11 Oktober 2016 - 16:48

    Susan B. :

    Hahahah ik ben benieuwd hoe dat Noorse gelach nou precies klinkt! Wat ga je super leuke dingen doen zeg, ik moet zeggen dat ik behoorlijk jaloers ben. Die combinatie van Spaans leren en allemaal leuke activiteiten doen lijkt me echt geweldig! Heel veel plezier dus daar, door je blogs te volgen kan ik een beetje door jou heen leven ofzo. Oké dat klinkt heel eng, ik weet het nederlandse woord er niet voor, maar ik bedoel: to live vicariously through you (in dit geval). X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Deze blog gaat voornamelijk over mijn reis naar Ecuador en een stukje over mij. Heb je vragen of meer interesse naar mijn reis, reageer dan op mijn berichten of stuur een mailtje naar christelgroen@live.nl

Actief sinds 09 Sept. 2016
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 11554

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2016 - 01 Februari 2017

Ecuador

Landen bezocht: