Heenreis amsterdam-quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu Heenreis amsterdam-quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christel Groen - WaarBenJij.nu

Heenreis amsterdam-quito

Door: Christel Groen

Blijf op de hoogte en volg Christel

08 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Nog 4 uurtjes vliegen, in Ecuador is het 10:30 en in het kikkerlandje 17:30. Een lange dag dus!

Vanochtend om half 6 reden we naar Schiphol, waren netjes op tijd en na de koffie ging ik alleen verder.. Stiekem best een beetje spannend, want ik heb 3 keer eerder gevlogen, en nog nooit alleen. Bij de douane bleek al dat alles is veranderd, vorig jaar was er nog streng personeel dat je paspoort ed ging controleren, nu zijn dat dezelfde poortjes(dan iets uitgebreider met gezichtsherkenning enzo) als bij de trein. Maar tot nu toe is het best te doen, er zijn beeldschermpjes zoals u op de foto al ziet waar je film kan kijken(ook nieuwe en goeie films, dus prima tijdverdrijf) muziek luisteren, zijn er luisterboeken en de vluchtgegevens uitgebreid te zien. Naast me zit een mevrouw die heel veel Spaans praat, en komen de stewardessen met allerlei eten en drinken. Er is zelfs bronwater uit turkije uit bakjes, handig is anders maar de chips was lekker! Nu nog even genieten van het efteling gevoel(nogal veel turbulentie…) en over 4 uurtjes dus in Ecuador!


Inmiddels is het hier 7 uur, in ned dus 2 uur snachts. De reis is goed verlopen en alle bagage is heel aangekomen, helemaal mooi! Van het vliegtuig werd ik opgehaald en naar mn verblijfsplaats gebracht, waar nog een duitser een dagje, een ier 2 weken, en 4 nederlandse voor langere tijd zitten. En dan nog iemand ofzo. Het was een lange dag! Morgen is hier alles dicht dus dat wordt waarschijnlijk een rustig dagje, dan beginnen we maandag met de spaanse lessen.

Nog even aklimatiseren komende dagen want we zitten hier hoog en daar kan je last van krijgen, en buiten is allemaal muziek zolang we hier zijn. Midden in de stad, in een toeristenbuurt. En ook hier is het al donker en best wel fris s avonds :/

Vanavond geen cina(diner) want in het vliegtuig uiteindelijk 2 warme maaltijden gekregen, 3 keer koffie en 4 keer wat fris, ook nog chips en ijs, nootjes en koekje. Kortom, je hebt wel waar voor je geld denk ik dan.

Het uitzicht in het vliegtuig was grotendeels wit, blauw, of iets daar tussenin. Het was wel gaaf om over de nederlandse antillen te vliegen!

Voor nu is het de kunst om van de jetlag zomin mogelijk last te krijgen, dus nog even wachten met slapen. en dan is officieel het grote avontuur begonnen, het is echt! Allemaal een fijne zondag gewenst en tot ergens volgende week!

  • 09 Oktober 2016 - 07:31

    Steven En Tineke:

    Joehoeee! Fijn dat je veilig bent aangekomen!!
    Geniet van je tijd daar en we zien uit naar al je berichtjes! :)
    Liefs van ons

  • 09 Oktober 2016 - 07:51

    Jetske:

    Wat schrijf je leuk! Fijn dat je veilig aangekomen bent!
    Geniet er heeel erg van! En succes met de jatlag, ik hoop dat dat mee gaat vallen. Wat een naar tijdsverschil zeg!

    Ik heb nu al zin in je volgende verslag, ben benieuwd

  • 09 Oktober 2016 - 08:06

    Rens En Esther:

    Jaaaa wat fijn al een berichtje! Hopelijk lig je nog heerlijk te slapen nu en heb je een rustige eerste dag zo. Fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad!

    We kijken alweer uit naar je volgende berichtje!

    Xxxx ook van de meisjes

  • 09 Oktober 2016 - 10:19

    Annebeth:

    Jaaa, je bent er! Wat fijn om iets te horen! En nooit geweten trouwens dat jij zo mooi kon schrijven (:
    Geniet van je dagje en heel veel plezier meissie :-*

    Xx zus

  • 09 Oktober 2016 - 11:18

    Hanneke En Ronald:

    Hoi Christel,

    We hebben je reis op de app kunnen volgen en ook je landing bijna 'echt' meegemaakt!! Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Nu inderdaad acclimatiseren, geniet van de komende dagen!
    En ook wij kijken al weer uit naar je volgende bericht.

    xxx ook van de hagedisjes.... ;-D

  • 09 Oktober 2016 - 11:21

    Corine:

    Goed van je te horen Chris! Die vliegreis klinkt als een feestje hihi.
    Veel plezier! Xxxx

  • 09 Oktober 2016 - 12:40

    Willy Van Den Hoorn :

    Fijn dat je goed bent aangekomen Christel. Leuk om je eerste verslag te lezen. Veel succes de komende tijd. Groetjes, tante Willy

  • 09 Oktober 2016 - 12:46

    Oma Hoogendam:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen.Het was een hele reis. Fijn dat alles goed ging. Veel liefs oma.❤

  • 09 Oktober 2016 - 14:28

    Marieke:

    Jippie!! Fijn dat alles goed is gegaan! Ik had nog gekeken of ik je zag op Schiphol, ik kwam net terug uit Canada, maar mijn crew rende zo hard dat ik je vast gemist heb, hihi! Misschien kan ik je weer naar huis vliegen! :D Nog maar niet aan denken haha, eerst lekker daar zijn nu! Leuk om zo alles te volgen, hoop dat je niet veel last van je jetlag hebt. Enjoy en veel plezier/succes daar! Liefs Marieke

  • 09 Oktober 2016 - 18:32

    Mary Martin Nienke En Lizelotte :

    Via je moeder een hoop gevolgd..fijn dat je goed bent aangekomen. .oei je mag ook op les..wel handig indd om wat duidelijk te kunnen maken...stoer hoor van je dit avontuur aan te gaan...we gaan je verhalen volgen..weet nl nu hoe ik je kan volgen

  • 10 Oktober 2016 - 07:05

    Matthijs En Tara (en Kids):

    Hee Christel!

    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen! En leuk om op deze manier je avontuur te volgen!

    Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2016 - 02:07

    Christel:

    Heel erg bedankt voor alle reacties, leuk om te lezen!
    En marieke, ik ben benieuwd, in dat blauwe pakkie toch? ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Deze blog gaat voornamelijk over mijn reis naar Ecuador en een stukje over mij. Heb je vragen of meer interesse naar mijn reis, reageer dan op mijn berichten of stuur een mailtje naar christelgroen@live.nl

Actief sinds 09 Sept. 2016
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 11557

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2016 - 01 Februari 2017

Ecuador

Landen bezocht: